پایگاه اطلاع رسانی فهما ( شهرستان کاشمر )

فرهنگی ، هنری ، خبری و اطلاع رسانی مساجد شهرستان کاشمر

پایگاه اطلاع رسانی فهما ( شهرستان کاشمر )

فرهنگی ، هنری ، خبری و اطلاع رسانی مساجد شهرستان کاشمر

این وب سایت زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر و دفتر رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشمر جهت اطلاع رسانی از فعالیت های فرهنگی ، هنری ورزشی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشمر
در سطح شهر و روستاههای بخش مرکزی و کوهسرخ می باشد .
مدیران محترم کانون ها و هیات امنای مساجد جهت ازتباط با ادمین می توانند با از طریق تلگرام :
09399316002ارتباط برقرارنمایند .

آخرین مطالب

 علی توکلی  با اشاره به ظرفیت قابل توجه کانون‌های مساجداین شهرستان در هدایتگری جامعه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان کاشمر در مقابله با این بیماری برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کنند.

 

«علی توکلی » رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد نمایندگی خبرگزاری شبستان، در کاشمر با اشاره به برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان  در اطلاع رسانی و آموزش پیرامون پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: تهیه و طراحی پوسترهای آموزشی از وب سایت کشوری بچه های مسجد فهما به منظور آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم در سه محور رعایت بهداشت، شیوه برخورد با افراد مبتلا و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت و در اختیار کانون های فرهنگی هنری مساجد توسط رابطین فهما این شهرستان قرار داده شد.

دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر  با اشاره به نقش مساجد و کانون های فرهنگی هنری در هدایت گری جامعه برای پیشگیری از این بیماری، تصریح کرد: در همین راستا با همکاری مراکز بهداشتی و درمانی ، شهرداری محترم ، شورای اسلامی و دهیاریها در روستاههای بخش مرکزی و کوهسرخ و همچنین بخشداری محترم  برای ضدعفونی کردن مساجد، مکان های عمومی و نیز ادعیه ها  و قرآن های مساجد و کانون های فرهنگی هنری تلاش کردیم. همچنین به فعالان مسجدی توصیه شد که از صرف هر گونه نوشیدنی در مساجد پرهیز شود، تا گامی در جهت پیشگیری از بیماری کرونا برداشته شود.

علی توکلی  ادامه داد: علاوه بر آن به هیات امنای مساجد و مدیران محترم کانون ها تاکید کردیم برای اجتناب از سرایت بیماری به دیگران، برنامه های اقامه نماز و قرائت دعا و مستحبات را به حداقل برسانند.

وی تاکید کرد: به دلیل آنکه برنامه های جمعی در کانون ها و مساجد به شیوع این بیماری کمک می کند، به همین جهت برنامه های اطلاع رسانی، آموزشی کانون های فرهنگی هنری از بستر فضای مجازی انجام می شود؛ این مهم هم اکنون در 15 روستا و 30 کانون مرکز شهر در حال انجام است.

رئیس اداره فرهنگو ارزشاد اسلامی شهرستان  ادامه داد: با توجه به در پیش بودن نیمه ماه رجب و محدودیت برگزاری اعتکاف در مساجد، توصیه کردیم که مردم نسبت به انجام اعمال «ام داوود» در منازل اهتمام داشته باشند.

 وی در پایان با اشاره به ظرفیت کانون های مساجد در آرامش بخشی به مردم در این شرایط، خاطرنشان کرد: در چنین فضایی کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با حضور در فضای مجازی و ایجاد شبکه ارتباطی با اعضا و فعالان خود، به آرامش جامعه کمک و در راستای تقویت روحیه و امیدآفرینی و مقابله با شایعات و اخبار کذب در این زمینه تلاش کنند.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی