پایگاه اطلاع رسانی فهما ( شهرستان کاشمر )

فرهنگی ، هنری ، خبری و اطلاع رسانی مساجد شهرستان کاشمر

پایگاه اطلاع رسانی فهما ( شهرستان کاشمر )

فرهنگی ، هنری ، خبری و اطلاع رسانی مساجد شهرستان کاشمر

این وب سایت زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر و دفتر رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشمر جهت اطلاع رسانی از فعالیت های فرهنگی ، هنری ورزشی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشمر
در سطح شهر و روستاههای بخش مرکزی و کوهسرخ می باشد .
مدیران محترم کانون ها و هیات امنای مساجد جهت ازتباط با ادمین می توانند با از طریق تلگرام :
09399316002ارتباط برقرارنمایند .

آخرین مطالب

کریمی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی باید با محوریت آموزش و معنویت برگزار شود، گفت:نظم قابل تعریفی در کادر اجرایی وجود دارد و همچنین در این مسابقات به هر لحاظی از اصراف جلوگیری شده است.

«فرخنده کریمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با تأکید بر حضور رتبه‌های برتر کشور در خراسان رضوی، اظهار داشت: در حال حاضر سیزدهمین دوره مسابقات قرائت و حفظ کل در حال برگزاری است، افراد مقام‌آور در بخش‌های مختلف قرآنی در استان‌های مختلف انتخاب شده و به مسابقات مدهامتان راه یافتند، حضور رتبه‌های برتر هر استان در این مسابقات، سطح رقابت را افزایش می‌دهد.

 

داور سیزدهمین دوره مسابقات مدهامتان افزود: تمامی شرکت‌کنندگان در سطح مطلوبی قرار دارند، تنها نکته قابل توجه، لزوم برگزاری مسابقات قرآنی با هدف آموزش است، باید رقابت‌های شرکت‌کنندگان تأثیر مثبتی در آنها ایجاد کند، در بسیاری از موارد مسابقات صرفاً برای انتخاب نفرات برتر شکل می‌گیرد، این روش صحیح نیست.

 

کریمی با اشاره به این که مسابقات مذکور حائز برنامه‌های جالب آموزشی است، تصریح کرد: باید بستر بهتری برای آموزش به این شرکت‌کنندگان فراهم شود، در حال حاضر به دلیل اهمیت بالای این مسابقات، اساتید ماهری حضور دارند و باید به بهترین نحو از آنها استفاده کرد، در این مسابقات شاهد حضور اساتید حرفه‌ای از استان‌های مشهد، تهران و اصفهان هستیم.

 

داور سیزدهمین دوره مسابقات مدهامتان خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های منسجم‌تری برای این افراد صورت پذیرد، به عنوان مثال باید قاری و حافظ قرآن فرصت بیشتری را برای تلاوت در اختیار داشته باشد، سال گذشته چنین اتفاقی در بخش آقایان محقق شد و امسال نیز خواستار تکرار مجدد آن در بخش بانوان هستیم.

 

کریمی با تأکید بر سطح بالای متسابقین در مسابقه مذکور، اذعان داشت: نمی‌توان در این مسابقات به درستی پیش‌بینی کرد، چرا که نتیجه مسابقات به تسلط و حافظه شرکت کنندگان بستگی دارد، یکی از امور بسیار مطلوبی که به تازگی رخ داده، حضور جوانان زیر ۱۶ سال در جزء ۳۰ است، هدف برگزاری مسابقات صرفاً حفظ و قرائت نیست، بلکه باید مفاهیم قرآن را در برنامه‌های خود قرار دهیم.

 

وی بیان کرد: حضور افراد در مشهدالرضا(ع) آرزوی هر مسلمانی است، در صورت برگزاری مسابقات در چنین محلی افراد به بهانه مسابقات به زیارت نیز مشرف می‌شوند، نظم قابل تعریفی در کادر اجرایی وجود دارد و همچنین در این مسابقات به هر لحاظی از اصراف جلوگیری شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی