پایگاه اطلاع رسانی فهما ( شهرستان کاشمر )

فرهنگی ، هنری ، خبری و اطلاع رسانی مساجد شهرستان کاشمر

پایگاه اطلاع رسانی فهما ( شهرستان کاشمر )

فرهنگی ، هنری ، خبری و اطلاع رسانی مساجد شهرستان کاشمر

این وب سایت زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر و دفتر رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشمر جهت اطلاع رسانی از فعالیت های فرهنگی ، هنری ورزشی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشمر
در سطح شهر و روستاههای بخش مرکزی و کوهسرخ می باشد .
مدیران محترم کانون ها و هیات امنای مساجد جهت ازتباط با ادمین می توانند با از طریق تلگرام :
09399316002ارتباط برقرارنمایند .

آخرین مطالب

شهرستان کاشمر - روستای قوژد " ترشیز اسپورت "

قوژد  ـ پایگاه اطلاع رسانی روستا  ـ مراسم دومین شب از لیالی پرفیض قدر در شب شهادت حضرت علی (ع) با حضور جمع کثیری از مؤمنان در مسجد جامع روستا ، مسجد امیر المومنین (ع) روستا ، صاحب الزمانی (عج) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز اسپرت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قوژد ، مردم خداجوی قوژد به همراه زائران کریمه اهل بیت(ع) امشب با سوز دل  به عبادت و دعا و نیایش پرداختند و از درگاه الهی  عزت و سربلندی مسلمانان جهان را از درگاه الهی درخواست کردند.   

درآیین باشکوه  دومین شب از لیالی قدر مردم مؤمن روستای قوژد با گذاشتن قرآن بر سر و قرائت دعای جوشن کبیر و عزاداری برای اول مظلوم عالم امیرالمؤمنین حضرت علی(ع)، تعجیل در فرج حضرت ولیعصر(عج) و تقدیر نیکو برای سال آینده خود را از خداوند متعال خواستار شدند.
حجت الاسلام والمسلمین نوری اول جهان  در آیین شب قدر در مسجد جامع روستا گفت: برای دستیابی به سلامت و سعادت در دنیا و آخرت، باید سستی و تنبلی را از زندگی کنار بگذاریم و نگذاریم دوری از عبادت و معنویت برای ما عادت شود.
 در احادیث و روایات، چندین واژه در رابطه با تنبلی، کسالت، سستی و کوتاهی در رابطه با فرصت سوزی و از دست دادن فرصت ها آمده است.

وی با بیان اینکه بدترین نوع از سستی و تنبلی، تنبلی در مسائل دینی است و متأسفانه برخی در انجام واجبات الهی کاهل و سست هستند، اظهار داشت: دیگر نوع سستی و تنبلی، بداخلاقی است و برخی افراد در اصلاح رفتارشان همت و اراده ای ندارند و سال ها با یک اخلاق و عادت زشت و ناپسند زندگی می کنند.

این روحانی روستا  با بیان اینکه برخی افراد به تنبلی اجتماعی مبتلا هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد در جامعه اسلامی تصور می کنند اگر نسبت به مسائل اجتماعی دور و بی خبر باشند و کم توجهی کنند، در نزد پروردگار جایگاه بالاتری دارند.

وی یکی دیگر از مصادیق سستی و تنبلی را تنبلی اقتصادی دانست و گفت: نباید جوانان کشورمان به دنبال شغل های آسان و راحت و پشت میزنشین باشند، بلکه باید در مسیر تولید و خودکفایی گام برداشته و به اقتصاد ایران کمک کنند و متأسفانه بخشی از فقر در جامعه امروز، ناشی از تنبلی اقتصادی است.

نوری تنبلی علمی را نیز از دیگر انواع تنبلی عنوان کرد و افزود: متأسفانه برخی افراد در زندگی خود برای فراگیری علم و دانش در حوزه های مختلف هیچ تلاشی نمی کنند و در زندگی حتی یک صفحه کتاب هم مطالعه نمی کنند.

وی برخی علت ها و ریشه های سستی و تنبلی را مورد توجه قرار داد و گفت: انسان با کاهلی و تنبلی به مقام های معنوی دست پیدا نمی کند و حتی در امور دنیوی خود نیز به موفقیت و جایگاه ارزشمندی دست نخواهد یافت.

حجت الاسلام نوری  بر ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر هر کسی یک گوشه دین را رها کند، چیزی از آن باقی نخواهد ماند، همه ما باید خیلی حواسمان به مسائل دینی و اجتماعی باشد، زیرا برخی بدحجابی ها و روابط نادرست و ناعدالتی های اجتماعی زیبنده روستای قوژد نیست.

وی با بیان اینکه اولین گام برای رهایی از سستی و تنبلی، اراده واقعی و خواستن است، اظهار داشت: برای تقویت اراده باید شناخت و آگاهی خود را افزایش دهیم و با علم و معرفت نسبت به مسائل دینی و اخروی، برای ذخیره قبر و قیامت خودمان با جدیت تلاش کنیم.

نوری همچنین تصریح کرد: دومین راه تقویت اراده و مبارزه با کسالت، ایمان و باور عمیق و سومین عامل نیز محبت است و اگر انسان نسبت به دین و معنویت محبت واقعی داشته باشد، برای دوری از گناهان و انجام عمل خیر، بسیار مشتاق خواهد بود.

وی در پایان بر ضرورت توجه به نیازها برای مقابله با سستی و تنبلی تأکید کرد و گفت: اگر انسان به نیاز خود و عظمت خداوند متعال بنگرد، از تنبلی و کاهلی در امور دینی و مسائل معنویت دوری می کند و تلاش می کند در همه مراحل زندگی تقوای الهی داشته باشد.

در پایان عزاداران بر سر سفره حضرت علی (ع) در مسجد جامع با ضیافت سحری متبرک شدند .

روابط عمومی کانون های فرهنگی هنری نورالثقلین و همای رحمت مسجد جامع و امیر المومنین ع روستای قوژد

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی